Logo Lekcji:AI
Ikona strzałki wsteczSzkolenia

Poziom
podstawowy

🎯 Na poziomie podstawowym szkolenia nauczyciele i nauczycielki będą rozwijać kompetencje w następujących obszarach:

  1. Zrozumienie technologii AI – wiedza na temat mechanizmów działania sztucznej inteligencji oraz jej zastosowania w życiu codziennym, pracy i edukacji
  2. Kompetencje cyfrowe z zakresu AI – umiejętności wykorzystywania sztucznej inteligencji do analizy i wizualizacji danych, tworzenia scenariuszy lekcji i innych materiałów edukacyjnych (treść, obraz, muzyka, wideo)
  3. Świadomość społeczna i etyczna – wiedza dotycząca społecznych i etycznych wyzwań związanych ze sztuczną inteligencją, w tym rozpoznawanie zagrożeń i promowanie odpowiedzialnego podejścia do tworzenia i funkcjonowania aplikacji wykorzystujących AI.
Zgłoś się na szkolenie
Obraz przedstawia spotkanie z osobami
Reprezentacja poziomu szkolenia

💫 Szkolenie przygotuje nauczycieli i nauczycielki do pracy z uczniami i uczennicami w zakresie podstaw AI a także do aktywnego rozwijania własnych kompetencji do wykorzystania w życiu osobistym i zawodowym.

Dla kogo przeznaczone są szkolenia poziomu podstawowego?

Zapraszamy nauczycieli i nauczycielki, którzy i które:

  • na co dzień nie korzystają z rozwiązań generatywnej sztucznej inteligencji (np. ChatGTP) lub robią to w ograniczony sposób,
  • nie posiadają wiedzy, w jaki sposób ona funkcjonuje, jakie są aspekty etyczne i zagrożenia związane z tworzeniem i wykorzystaniem aplikacji opartych na sztucznej inteligencji.
Dekoracja z gwiazdami

Zapoznaj się, zanim sie zgłosisz

  • StrałkaWarunkiem przystąpienia do szkolenia jest dostarczenie dokumentu potwierdzającego zatrudnienie w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej – pobierz wzór
  • StrałkaJeśli zdecydujesz się na poziom podstawowy, poprosimy Cię o wypełnienie pretestu weryfikującego poziom kompetencji cyfrowych przed szkoleniem. Po zakończeniu szkolenia poprosimy o wypełnienie posttestu weryfikującego poziom kompetencji cyfrowych po szkoleniu. Na tej postawie poznamy wzrost kompetencji cyfrowych u danej osoby.

Jak wygląda szkolenie?

  • Ikona listy11

    modułów
    tematycznych

  • Ikona listy25

    godzin dydaktycznych realizowanych online
    w formie interaktywnych warsztatów w czasie rzeczywistym

Szkolenia będą prowadzone w dni robocze lub weekendy (w zależności od preferencji nauczycieli i nauczycielek).

Główne obszary tematyczne szkolenia:

Loading...

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu

Po ukończeniu szkolenia „Lekcja:AI” na poziomie podstawowym:

Loading...

Moduły szkolenia

  1. Zrozum zanim Cię wyprzedzi, czyli czym jest sztuczna inteligencja i jak działa?

    90 minut | 2 godziny dydaktyczne | online
  2. Gdzie w codziennym życiu wykorzystujemy AI?

    90 minut | 2 godziny dydaktyczne | online
  3. AI i społeczeństwo. Jak AI może pomóc w rozwiązywaniu problemów społecznych?

    15 minut | 0,33 godziny dydaktycznej | online
  4. Od pomysłu do AI – cykl projektowy w praktyce

    165 minut | 3,67 godziny dydaktycznej | online
  5. Matematyka, która napędza AI – zrozum, zanim skorzystasz

    45 minut | 1 godzina dydaktyczna | online
  6. Dane mają moc. Jak je wykorzystywać i chronić?

    45 minut | 1 godzina dydaktyczna| online
  7. Jak AI może wesprzeć nauczycieli w pozyskiwaniu i analizie danych?

    75 minut | 1,67 godziny dydaktycznej | online
  8. AI bez uprzedzeń – etyka danych w praktyce

    15 minut | 0,33 godziny dydaktycznej | online
  9. Zobacz, co kryje się w danych – od surowych liczb do czytelnych historii

    225 minut | 5 godzin dydaktycznych | online
  10. W jaki sposób AI pisze, maluje i komponuje muzykę? Generatywna AI w praktyce – cz. 1.

    180 minut | 4 godziny dydaktyczne | online
  11. Jak tworzyć materiały edukacyjne z wykorzystaniem AI? Generatywna AI w praktyce - cz. 2.

    180 minut | 4 godziny dydaktyczne | online

Sztuczna inteligencja w pracy nauczycielskiej.
Korzystaj twórczo i świadomie

Zgłoś się na szkolenie
Banner

Możliwość zgłaszania podejrzenia o niezgodności projektu lub działań organizatorów z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (KPON)

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.). można zgłaszać:

  1. pocztą tradycyjną - list na adres: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Edukacji Narodowej, al. Jana Chrystiana Szucha 25, 00-918 Warszawa.
  2. skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Edukacji Narodowej.